Gezondheidscentrum Galgenwaard Utrecht

Manuele therapie

Manuele therapie is speciale therapie die is bedoeld voor mensen die klachten hebben aan het bewegingsapparaat.

bewegingsapparaat

Klachten aan het bewegingsapparaat wil zeggen dat de wervelkolom en overige gewrichten pijnlijk zijn, zoals bijvoorbeeld het schouder of kniegewricht. De manueel therapeut richt zich op het beter laten functioneren van de gewrichten en daarnaast ook op houding en bewegingen door deze te verbeteren. Hiervoor gebruikt een manueel therapeut een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast. De effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar: je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn.

Dus heb je last van stijve of pijnlijke gewrichten, bel ons dan snel voor een afspraak. Je hebt geen verwijzing nodig van een (huis)arts om bij ons een afspraak te kunnen maken voor manuele therapie.

MANUELE THERAPIE KAN UITKOMST BIEDEN BIJ PIJN

Wanneer je een geblokkeerd of stijf gewricht hebt, kan de manueel therapeut met mobilisatie (dat wil zeggen het langzaam bewegen van gewrichten, of langere rek op gewrichten) of manipulatie (snellere, kortere beweging) deze weer in beweging brengen. Het doel van deze behandeling is dat het gewricht weer beter en soepeler voelt.

WAT IS MANUELE THERAPIE PRECIES?

De manueel therapeut verhelpt de functiestoornis van het gewricht door het toepassen van specifieke passief mobiliserende bewegingen. Door lichaamsdelen rond het gewricht op een bepaalde manier te bewegen kan de beweeglijkheid van de gewrichten snel worden vergroot. De pijn neemt af en de beweging van de gewrichten wordt verbeterd.

Wil je meer weten over manuele therapie? Lees ook eens onze blogposts op ons blog fysiotherapieblog.nl!

Algemene Fysiotherapie

Sportfysiotherapie

Manuele therapie

Online Fysiotherapie

Aanvullend

Zwanger

Zwanger-Fit

(Sport) Massage

Personal training

"

ERVARINGEN

Cliënten aan het woord

Ik wordt altijd zeer prettige geholpen door Cindy. Het contact is heel aangenaam en ze neemt overal de tijd voor. Ik merk echt verschil na de behandeling.

Mevr. de Vries - Utrecht

Monique geeft altijd een goede uitleg bij alles wat ze doet. Zo blijft ik goed op de hoogte van alles wat ik mag verwachten. De persoonlijke aandacht maakt voor mij dan ook het verschil om hier te komen.

Mr. Oostervaart - Houten

We horen graag van je!